Rss

iTEC

I løpet av skoleåret 2012/13 var IKT-servicefag med i syklus 4 av iTEC-prosjektet. I skoleåret 2013/14 var IKT-servicefag og Informasjonteknologi 2 også med.

iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom) er et fireårig prosjekt i regi av European Schoolnet, en sammenslutning av europeiske utdanningsministerier. Senter for IKT i utdanningen koordinerer prosjektet i Norge. I fem sykluser skal det piloteres større og mindre IKT-baserte undervisningsopplegg i tusen europeiske klasserom.

Målet med iTEC er å utvikle nye og hensiktsmessige måter å bruke teknologi på i skolen. iTEC bidrar til å forme fremtidens klasserom gjennom å planlegge og gjennomføre undervisningsopplegg som testes og evalueres i stor skala på europeiske ungdomsskoler. Matematikk og naturfag er de viktigste faglige satsningsområdene i iTEC, men andre fag og tverrfaglig samarbeid vil også ha stor betydning. Deltakende skoler og lærere gis en viss frihet til å utforme ferdig undervisningsopplegg selv, slik at de er i overensstemmelse med infrastruktur og kompetanse på skolen.

Blogginnleggene fra syklus 4:
http://iktotta.no/category/itec4/

Blogginnleggene fra syklus 5:
http://iktotta.no/category/itec5/

Comments (2)

  1. Rui

    Hi Jan.

    My name is Rui and I work in a portuguese education regional department at MAdeira Island. Firstable I want compliment you for your project in creating leraning games with HTML5.

    We want in our department start a similar project. We want ask you some questions if you dont mind to start in HTML5 and related tools. Because your project seems me very interesting in the way that what we want to do.

    I see that you worked with Construct2 tool. It’s possible work with this tool in a free version?

    It’s possible access to the final version of the games that you developed?

    We wish a good progress and success to you and your students in the developing of these kind projects.

    Best regards,

    Rui Esteves

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *